Poslancom Michalovi Kaliňákovi, Jánovi Vookovi, Richardovi Eliášovi a
Jurajovi Bochňovi chýbajú pravidlá, ktoré budú garantovať aktuálnosť,
objektívnosť a proporcionalitu publicity. Navrhovaná mediálna rada má
podľa nich sledovať, aby všetky verejné peniaze, ktoré idú na publicitu,
plnili úlohy verejnej služby.
"Nehovoríme o časopise a o redakčnej rade, ale o mediálnej rade pre
všetky mediálne formáty, ktoré zabezpečuje úrad samosprávneho kraja," spresnil
Kaliňák. Snahou podľa Eliáša je, aby rada za účasti odborníkov z
mediálnej oblasti zadefinovala obsahové zameranie mediálnych formátov. "Bude
kontrolovať strategické, tematické a koncepčné zameranie. S ňou spájame
očakávania, že odstráni pochybnosti a zvýši kvalitu," uviedol.
Bochňa skonštatoval, že volajú po tom, aby boli všetky informácie v médiách vydávaných PSK krajom obsiahle a objektívne. "Chceme, aby v rámci magazínu či časopisu odznievali hlavne problémy regiónov," podotkol Vook.
Mediálna rada má okrem iného hodnotiť obsah jednotlivých čísel novín i
vysielaných relácií a predkladať zmluvným partnerom návrhy na ďalšie
zvýšenie obsahovej a formálnej úrovne. Členmi rady by okrem zamestnancov
úradu mali byť aj zástupcovia poslaneckých klubov, nominant Slovenského
syndikátu novinárov a tiež napríklad zástupca Inštitút slovakistiky a
mediálnych štúdií Prešovskej univerzity v Prešove.